Un total de set projectes de l'ESO i Batxillerat, coordinats per la professora Laia Vergés i el professor Ivan Nadal, han estat guardonats a la present edició de Ciencia en Acción. En cas que finalment es faci, els dies 2 a 4 d'octubre tindrà lloc una breu presentació telemàtica. El llistat, tipus de reconeixement i la corresponent valoració del jurat és el següent:

Modalitat Presencial:

Categoria "Biomedicina i Salut". Primer premi: Per ser un treball excel·lent, molt interessant, amb qualitat científica, ben presentat i explicat. Es tracta d'un projecte complet, tant en la informació presentada com en l'aplicació pràctica en el treball de camp. Informatiu i adequat per a estudiants i públic en general, es concedeix 1er Premi al treball "Creences i memòria: Estudi i Anàlisi de diferents paràmetres relacionats amb el cervell de pacients amb Alzheimer" Curs: 2n Batxillerat. Autoria: Marc Gordi.

Modalitat No presencial:

Categoria"Física i Societat": Menció d'honor: Pel disseny i realització amb alumnes de 2n ESO d'un experiment fàcilment reproduïble, senzill i barat, basat en el principi d'Arquímedes, es concedeix Menció d'Honor al treball "Podem determinar la massa d'una substància mitjançant una balança que funcioni amb aigua? " Curs: 2n ESO. Autoria: Víctor Cerdán, Aitor Castro i Gabriel Samper.

Categoria "Laboratori de Biologia". Menció d'honor: Per tractar-se d'un projecte atractiu per a fomentar l'interès dels alumnes en aspectes mediambientals i de vida animal i, resulta realment gratificant en aquest període on l'activitat dels infants ha estat reduïda a causa de el confinament, es concedeix Menció d'Honor al treball "Ornitologia al balcó" Autoria: alumnat d1r de l'ESO coordinat per la professora Laia Vergés.

Web del projecte: https://ornitologiaalbalco.wixsite.com/ornitologiaalbalco

Modalitat "Laboratori de Matemàtiques. Menció d'honor: Per un treball multidisciplinari que connecta biologia, matemàtiques i tecnologia de manera nova i original, es concedeix Menció d'Honor a la feina "Matemàtiques i evolució humana: anàlisi craneométrico, maxil·lar i dental utilitzant GeoGebra" Curs: 2n Batxillerat. Autoria: Nerea Duran.

La Nerea a la darrera edició presencial del Saló de l'Ensenyament.

Modalitat "Adopta una estrella: investiga en astronomia. Primer premi: Per l'excel·lent treball realitzat per alumnes de dos instituts (Institut Carles Vallbona i Institut La Roca), ben coordinat i estructurat, sobre meteorits realitzant una rigorosa i correcta recopilació de dades lunars i posterior anàlisi de les dades i interpretació dels resultats, es concedeix Primer Premi Ex Aequo a la feina "Meteorits en acció!: Anàlisi dels cràters lunars més importants i obtenció de l'índex D/P, així com el càlcul de la densitat d'objectes esfèrics utilitzats com "meteorits" Curs: 2n ESO. Autoria: Guiomar Jiménez, Alba Busquets i Daniel Martin.

Modalitat "Biomedicina i Salut". Menció d'honor: Per tenir molt bona presentació i resulta molt clar per a la seva lectura i comprensió, així com el desenvolupament en vídeo, es concedeix Menció d'Honor a la feina "Antibiòtics naturals vs artificials: com actuen davant els microorganismes?" Curs: 2n Batxillerat. Autoria: Carla Castells, Magali Sedano i Martina Rosique.

El grup presentant el seu treball de recerca a l'institut.

Modalitat "STEAM". Menció d'honor: Per explorar les possibilitats dels robots per a l'aprenentatge de matèries STEAM, dissenyant activitats pràctiques tant per a primària com per a secundària, afavorint la motivació de l'alumnat i un aprenentatge significatiu, es concedeix Menció d'Honor a la feina "Un exemple de robòtica educativa amb Sphero. Creació i aplicació d'activitats STEAM " Autoria: Júlia Fajardo, Claudia Colomina, Sara Jurado i Mario Martín (aquest últim alumne de l'Institut Thalassa (Montgat).

El grup presentant el treball a la darrera edició presencial del Saló de l'Ensenyament.

Certificat Qualitat

Estació meteorològica