Els alumnes d'ESO que han participat aquest curs en el projecte de lectura Atrapallibres (1r ESO) i Protagonista Jove (2n a 4t d'ESO) vam assistir ahir a l'acte de cloenda en el qual es feia públic el llibre guanyador de cada categoria. Aquest premi és important perquè abraça tots els territoris de parla catalana i en el qual els lectors, els nostres alumnes, esdevenen el jurat.

Els guanyadors van ser:

«14è PREMI ATRAPALLIBRES»

Categoria 11-12 anys: AGUILAR, Laia. Wolfgang (extraordinari). Columna.

«23è PREMI PROTAGONISTA JOVE»

Categoria 13-14 anys:  CARRANZA, Maite. Una bala per al record. Grup Promotor Santillana.

Categoria 15-16 anys:  LOZANO, David. Desconeguts. Trad. Martina Garcia Serra. Edebé.

Ambdós premis de literatura tenen la finalitat d’aconseguir el major nombre de lectors i lectores possible entre els infants i joves de les edats a qui van destinats. Els propis nens esdevenen Jurat dins de cada centre, on es creen grups de discussió de les lectures i es recullen les votacions. D’aquesta manera es vol donar valor i veu a l’opinió dels infants i joves com a lectors, estimular la seva formació literària i oferir-los l’opció de convertir-se en Jurat d’un premi que va més enllà del seu centre escolar o biblioteca.

Podeu veure més fotos de l'acte aquí.