El divendres dia 17 de febrer es va dur a terme el Taller de viola de roda i baglamà a càrrec del violaire Joan Muñoz a la sala polivalent de l'institut.
Es van realitzar dues sessions. Les de les 8h del matí es va adreçar a l'alumnat de 1r de batxillerat, i la de les 10h, als alumnes de 3r de l'ESO.
Aquesta activitat ha estat organitzada pels departaments de Música i Llengua castellana. El seu objectiu ha estat treballar de manera transversal la historia de la música i els períodes de la literatura castellana i catalana dels períodes medieval, renaixentista i barroc, a partir d'aquest instrument d'orígens medievals.
La influència de les cultures jueves, àrabs i cristianes que van conviure a la península, principalment al període medieval també han estat presents al llarg del taller.

En resum, aquesta activitat ha recollit la presentació i descripció de la viola de mà i del baglamà, aquest últim també anomenat Saz turc.
L'alumnat ha pogut escoltar les característiques principals d'aquests instruments antics  tot escoltant un recorregut musical variat de diferents èpoques com per exemple una peça del  Llibre Vermell de Montserrat , una cançó trobadoresca de  Leonor d'Aquitània,  entre d'altres. Totes les audicions han estat​​​​​​​​  emmarcades dins del seu context històric i artístic.

Podeu veure més fotografies del taller aquí.