Com els darrers cursos, el centre ha participat en les activitats programades per celebrar el Dia de la ciència a les escoles 2016 – La ciència en primera persona. La finalitat principal de les activitats és el foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat de secundària, i per això s’apropen científics a les escoles i als instituts.

Dimecres 16 de novembre els alumnes de 4t d’ESO i de 2n BAT de les modalitats científic – tecnològic van participar en la  conferència: Aplicacions de la biomecànica en els àmbits clínic i de l’esport  a càrrec del Dr. Josep Maria Font i un dels seus doctorands.

Ens van presentar  els equips i sensors que hi ha en un laboratori d’anàlisi del moviment humà i com es pot aprofitar la informació que s’extreu dels diferents sensors per a diferents aplicacions; per exemple, millorar la qualitat de vida de pacients amb trastorns motors, millorar el rendiment d’atletes, o prevenir lesions múscul esquelètiques. També ens van explicar diferents projectes duts a terme pel laboratori; per exemple, el disseny d’un exosquelet per assistir la marxa de lesionats medul·lars, l’estudi clínic de la marxa de pacients pediàtrics amb hemiparèsia, o bé un estudi de la tècnica de llançament a cistella en jugadors professionals de bàsquet.

L’experiència va ser molt motivadora, instructiva, interessant i enriquidora pels alumnes.

Podeu veure més fotos de l'experiència aquí.

.

Certificat Qualitat