Hi!

We are some second of ESO students from IES Carles Vallbona High School. We want to explain you our project. We’re involved in an Erasmus+ project.

This project is about the City of the Future. In this project, there are participants from different countries in Europe (France, Spain, Denmark, Romania and Bulgaria).

To choose the name of the City of the Future, all the ESO students voted. The winner name was NewRole. This name means “a New City with New Roles”. The other names that could have won were Queenscouver and Pittsuaia.

In April, some students are going to travel to Denmark to be part of some project workshops and improve our English. The other students that are not travelling in April, are going to travel in a future to meet the other European partners.

To know what students team was going to Denmark we did some videos about our sports, hobbies and our city, Granollers. After getting the results, the swimmers students team were the winners so they will travel to Denmark. Soon, we are going to decide what students team is going to France in June.

You can read the new here in page 5.

Hola,

Som els alumnes de 2n de l'escola IES Carles Vallbona, i us volem explicar el projecte Erasmus+ en el que estem involucrats.

El projecte tracta sobre la ciutat del futur. En aquest projecte participen diferents països d'Europa (França, Espanya, Dinamarca, Rumania i Bulgària).

Per triar el nom de la ciutat, vam fer una enquesta i vam demanar a tots els estudiants de la ESO del nostre institut que participessin El nom guanyador ha estat NewRole. Aquest nom significa "una nova ciutat amb nous papers i conceptes". Els altres noms que podrien haver guanyat són Queenscouver i Pittsuaia.

A l’Abril, alguns estudiants visitaran Dinamarca per participar en tallers del projecte i millorar el nostre anglès.Els altres estudiants que no viatjaran a l’abril, ho faràn futurament per trovar-se amb els altres companys europeus.

Per saber el grup de'estudiants que havia d’anar a Dinamarca, varem fer alguns vídeos sobre els nostres esports, hobbies i la nostra ciutat, Granollers. Després d’obtenir els resultats, l'equip d'estudiants nedadors va ser el guanyador i viatgaràn a Dinamarca. Aviat decidirem el equip que viatjarà a França al Juny saber el que els estudiants equip d'anar a França.

Podeu llegir la notícia aquí, a la pàgina 5.