codes photoshop cs5 mac os edition see this where to buy adobe creative suite 6 dreamweaver cs6 on mac get more information windows 10 home software
acrobat 9 pro software download request code office professional 2016 check this codes autocad 2015 serial pc autodesk autocad 2015 cost of maya 2017 software

Noticies /Informacions / ESO / BAT

Els dies 4,5 i 9 d'abril els alumnes de 2n ESO han realitzat el taller "Oficis i gremis: els adobers" a l'Adoberia. Centre d'interpretació de la Granollers medieval.
L'activitat ha consistit en una visita guiada al jaciment de l'adoberia i un taller.  A partir de l'anàlisi d'un fogatge del 1515 s'ha deduït i comparat la diversitat dels oficis que hi havia l'època medieval.

Els alumnes de 4t ESO de l’Institut han participat durant aquesta setmana en el viatge de fi de curs a Irlanda. Durant aquests dies hem visitat els principals atractius turístics de la capital d’Irlanda, Dublín, com el centre històric, la Universitat de Dublín, el Trinity College, on vam veure el Book of Kells i la biblioteca del Trinity College, on s’han inspirat decorats de pel·lícules com Harry Potter. Hem passejat pels carrers típics del Temple Bar i hem visitat la fàbrica de cervesa Guinness.

El passat dimecres ens van venir a visitar professorat italià per aprendre l’ús de noves tecnologies en activitats d’ensenyament i aprenentatge, en el marc del Servei de Programes i Projectes de Foment dels Ensenyaments Professionals. El professor Ivan Nadal, acompanyat d’un grup d’alumnes de 4t de l’ESO (Amanda Biescas y Ainara Aribau) i de 1r de Batxillerat (Nerea Duran, Emma Cobas i Sara Jurado), va explicar algunes metodologies utilitzades en alguns grups de secundària i batxillerat que combinen l'ús d'eines TIC amb la realització de projectes i/o treballs que, posteriorment, es presenten a congressos. Agrair la col·laboració d'aquestes que van rebre també el reconeixement del professorat italià amb un gran aplaudiment final.

Podeu veure més fotos de la visita aquí.

Els alumnes de 4t d’ESO han realitzat aquesta setmana una activitat de matemàtiques al pati de l’institut, consistent en calcular quina és l’alçada de dos dels edificis adjacents –un dels quals sense cap accés directe des del pati- mitjançant la mesura d’angles verticals i distàncies horitzontals, i aplicant els principis de la trigonometria estudiats a classe.

Els angles verticals els han mesurat amb un goniòmetre, -un aparell especial que ells mateixos han construït- tot traçant visuals fins als punts més alts dels edificis dels que calia mesurar l’alçada. La finalitat de l’activitat és experimentar una aplicació pràctica de la trigonometria, que és la branca de les matemàtiques que estudia el càlcul de triangles, i que fan servir –per exemple- els aparells GPS (Global Position System).

L'alumne de 2n de Batxillerat Científic, Marc Sala, va ser seleccionat per participar al Taller de Física de Partícules que es celebra a la Universitat de Barcelona. Ell mateix, a continuació, ens descriu la seva experiència:

"Durant el matí hem fet xerrades de física de partícules i de detectors. Hem parlat de l’origen de l’univers, de xocs entre protons, de com podem simular un Big Bang al laboratori. A la tarda hem fet pràctiques amb ordinadors, hem calculat la massa de diferents molècules i el seu temps de vida (quan triguen en desintegrar-se). Llavors, quan hem acabat les pràctiques, hem fet una vídeo conferència amb 5 països d’arreu del món, que estaven fent el mateix experiment simultàniament i amb el CERN per comparar els resultats que havíem obtingut. Per acabar la conferència ens han ensenyat en directe l’accelerador de partícules, ens han fet una pinzellada de com funciona i ens han dit en què estan treballant. Finalment hem visitat els laboratoris de la facultat.

He  gaudit molt de l’experiència, ha estat molt enriquidora!!".